Bij wie kan u een klacht indienen?
Hebt u een klacht omtrent elektriciteit of aardgas? Neem dan eerst contact op met de klantendienst van uw energieleverancier of van Sibelga. Krijgt u geen bevredigende reactie? Dan kunt u een schriftelijke klacht indienen.
Bij uw leverancier kunt u klacht indienen over:
Bij Sibelga kunt u terecht met klachten over:
Dien uw klacht altijd schriftelijk in. Bij Sibelga kan dat via het online klachtenformulier, per post aan Sibelga, dienst Klachten, Werkhuizenkaai 16, 1000 Brussel; via fax: 02 549 43 34 of via e-mail: klachten@sibelga.be.
Pas als uw klacht uit stap 1 geen bevredigend resultaat oplevert, kunt u klacht indienen bij onderstaande instanties.
U kunt klacht indienen bij de federale Ombudsdienst voor Energie. Vul het online klachtenformulier in of stuur een brief per post naar de Ombudsdienst voor Energie, Koning Albert II - Laan 8 bus 6 in 1000 Brussel of per fax op het nummer 02 211 10 69.
Dien een klacht in bij de reguleringsinstantie Brugel. Verstuur uw ingevulde klachtenformulier per post naar Brugel, Kunstlaan 46 te 1000 Brussel of via e-mail: info@brugel.be.
Als beide vorige stappen niet het gewenste resultaat opleveren, kan u uw toevlucht nemen tot een juridische procedure.
Schrijf je in op onze nieuwsbrief en krijg maandelijks praktische energieweetjes.